2012 - del 2 (Maria Øyen)
Forside Add meg Om meg Kontakt

2012 - del 2

Sommeren

Sommeren startet kanskje i pinsen, da vi var i Horten og det var kjempevarmt. Men nå skal jeg se tilbake på sommerferien, som var litt annerledes i år.

Vi hadde avslutningskonsert, tjente masse penger, og tok sommerferie tidligere enn de andre. Jeg og Amalie solgte kaker og kaffe, som viste seg å være en veldig slitsom jobb. Jeg hadde ferie i nesten en uke før jeg skulle ha min første jobb.

Jeg jobbet i parkvesenet i to uker, vi luket og vannet og stelte i byen. Hadde aldri lagt merke til alle buskene og parkene i byen! Mamma var på Heggedal, så jeg var på jobb fra sju til tre, lagde middag når jeg kom hjem, og lå ute i sola resten av dagen. Jeg tenkte at det var så lite å gjøre her på sommeren, men de to ukene gikk kjempefort, før mamma kom hjem og det var Toppenkurs.

Selv om jeg lagde middag nesten hver dag, gikk det mye i sånn mat når jeg og pappa var hjemme. Jeg var hekta på jordbær og smeltet sjokolade på den tida!

Jeg så Gossip Girl, drakk Solo, ble solbrent og slappet av på ettermiddagen i to uker.

Så var det tid for årets happening, Toppenkurset! Jeg møtte mange gamle kjent, og ble kjent med nye folk også.

Jeg og Sanne fant på veldig mye rart den uka, vi var på Korgfjellet, løp runt i sokker hele uka, løp ut i regnet, bakte brownies med masse smør på et stekebrett og masse annet. Vi var sammen nesten hele tida!

To minutter ute.

Vi tre måtte stå opp klokka 6 for å kjøre minibuss til Vega sammen med serberne og russerne, mens de andre tok båt senere. Båten var tre timer forsinket, det var kaldt der vi skulle være, og vi var så og si de eneste norske. Og det regnet. Men konserten ble bra!

Vi fikk tatt oss en liten tur til byen for å se på en konsert, og kjøpte pizza på veien hjem. Sikkert den ene dagen det faktisk var god mat på Sandvik også. Ja, jeg er veldig kresen. Jeg sto opp et kvarter før øvelsen hver dag, og kledde på meg og løp bortover med et knekkebrød i handa. Etter Toppenkurset sov jeg så og si hele veien til Heggedal, fordelt på to dager.

Etter et par dager på Heggedal tok jeg og Elisabeth buss til Gøteborg og var der ei helg. Jeg fikk billetter til Liseberg i bursdagsgave av henne, og pappa sponset oss med hotell. I tillegg til å være i Liseberg brukte vi myye tid på skobutikkene, og andre butikker. Kom hjem litt fattigere, men med flere opplevelser og sko.

Vi var på Starbucks hver dag, og jeg startet kopp-samlingen min.

Vi spiste også burger hver dag, en gang på Hard Rock Café og to ganger på McDonalds.

Emilie var nesten hele sommeren på Heggedal fordi barnehagen hadde stengt, og foreldrene jobbet. Jeg ble vekt ganske tidlig hver dag, og vi gjorde masse artig hver dag! Gress var æsj, men hun skulle trille trillebåren.

Vi var på Blaafarveværket for å hilse på dyrene, kjøpe drops og spise.

Siste dagen på Heggedal :-(((

Bilen ble ødelagt før vi skulle hjem, så det ble tog på oss. Første møte med nye, stygge tog. Da vi kom hjem kom Emilie og Kristine hit, så vi hadde ei uke her med fint vær, bading og byturer.

Emilie skulle selvfølgelig være med og plukke bær og renske dem.

Mens Minni la seg i skyggen i mammas blomsterbalje..

Så ble jeg 17 år, Emilie åpnet pakkene mine, og jeg begynte på skolen igjen..

Senere i dag kommer tredje og siste del!