Maria Øyen -
Forside Add meg Om meg Kontakt

Høst i Nord-Norge

Nå er nesten halve ferien gått allerede, og jeg har startet på neste etappe i ferien. Vi overnatter i Trondheim nå, og kjører til Heggedal i morgen. Det var godt å være hjemme noen dager, men jeg gleder meg veldig til å treffe resten av familien. Det er synd det er så langt til Mosjøen, det tar så mye av ferien i bare reisetid. Jeg fikk ihvertfall truffet noen venner, koset masse med Minni, ryddet rommet mitt, og fått litt mer høstfølelse enn man får i Oslo.

Det er rart hvordan så lite har forandret seg siden jeg flyttet. Noen drastiske forandringer er det alltid, årstiden er en helt annen, og baren på hotellet er revet, men ellers er alt som det pleier. Butikkene på kjøpesenteret bytter som vanlig plass med hverandre, på skolen virker alt normalt, hjemme går Minni rundt som om ingenting var forandret.

Har savnet rommet mitt, alle bildene, blåfargen, sengen min og alt ♥

Kjææærlighet

♥ ♥ ♥ ♥

Nord-norsk idyll

Ble sulten av dette bildet, så nå skal jeg legge meg og sove, natta ♥

• Storm og høstferie

Åh, så godt det er å være hjemme! Jeg har ikke hatt hjemlengsel mens jeg har vært i Oslo, men merker nå at det skal bli godt å slappe av i en uke.

Jeg skulle komme fram til Mosjøen 04.54 i natt, så da jeg endelig våknet av at telefonen ringte 05.22 ble jeg først ganske forskrekket. Mamma hadde prøvd å ringe i tre kvarter før jeg endelig hørte telefonen, og lurte på hvor vi var. Det var helt mørkt ute, og jeg ante ikke hvor vi var. Dårlig dekning er det også langs Nordlandsbanen, så jeg kunne ikke sjekke på nettet heller. Det er dårlig vær her i nord, så toget kjørte veldig sakte, og ankom Mosjøen tre timer forsinket. I mellomtiden sovnet jeg tre ganger på toget da jeg skulle holde meg våken, så jeg burde slutte å ta nattog til Mosjøen. Slitsom start på dagen, så da jeg kom hjem sov jeg noen timer til. Har mye søvn å ta igjen i ferien, men jeg tenker jeg får sove i bilen på tirsdag og onsdag. Da skal vi nemlig til Heggedal, hvor vi skal være resten av ferien. Ellers har jeg vært i besøk i dag, truffet flere gamle venner, spist hjemmelaget mat, vært på kafé på hotellet, og prøvd å venne meg til livet utenfor Rønningenboblen.

Jepp, godt å være hjemme!

• Oslo by night

Oslo er en fin by, både dag og natt! På lørdag dro Una og jeg til byen etter middag for å tegne. Vi dro til Operaen, tegnet fram til det ble mørkt, og dro deretter til Tjuvholmen. Jeg har aldri vært der, så vi gikk en tur der og nedover langs Karl Johan før vi tok trikken tilbake til skolen. Kaldt ble det også, men det er godt å komme seg litt bort fra skolen innimellom, det er veldig mye som skjer her hele tiden. Jeg har bodd i Oslo i over tre uker nå, og har sett mye av byen. Man blir så fort glad i byen og miljøet her, så jeg kan ikke tenke meg å bo en annen plass nå. Det føles som om jeg har kjent menneskene på skolen for alltid, og jeg kjenner at det blir rart å være hjemme i ferien uten masse folk rundt meg.

• Helg på Rønningen

Hallo! Nå er det endelig helg på Rønningen folkehøgskole, og fri helt til mandag! Det er skole på lørdager her, men det er seminarer som varer 3-4 timer. I dag lærte vi om C.S. Lewis, og så en dokumentarfilm om livet hans og bøkene. De to første ukene har gått i ett, mye info i starten, endel linjetid, og turer både i by og mark. I går var det piratkveld, og Den røde baron vant, mitt lag! Det er mye konkurranser her på Rønningen, så det er mange vinnersjanser gjennom året. Jeg har også blitt forkjølet igjen, og har mistet stemmen, så resten av helgen skal jeg slappe av og prøve å ikke snakke.

Kan ikke tro at jeg ser rett på Holmenkollen og resten av Oslo fra soverommet mitt!

Jeg bor på 4Nord sammen med mange andre herlige folk, og en av de første dagene hadde alle avdelingene vaffelkveld hver for seg.

FotoVideo var på kjøretur i Oslo og så på locations.

Første oppgaven vår var å ta et selvportrett som gjenspeilet oss selv.

4Nord på bytur.

4Nord på skogstur. Her skulle vi bygge en bondegård, og gården vår har et lite vann, en utbrent skog, bra infrastruktur, en liten båt, og hus og dyr.